Menu

Odprawa online: Na czym polega? - Wizz Air

Wizz Air

Odprawa online: Na czym polega?  - Wizz Air

Linie lotnicze Wizz Air wymagają od pasażerów dokonania odprawy online przed przybyciem na lotnisko, podobnie jak większość tzw. low-costów. Osoby, które nie dokonają odprawy przed stawieniem się na lotnisku są obciążani przez linie dodatkowymi opłatami.

Jak odprawić się przez internet w Wizz Air? Po uruchomieniu odprawy przez przewoźnika pasażer dostanie e-mail z linkiem do formularza odprawy.

Odprawa online w liniach Wizz Air

Uruchomienie odprawy online Zamknięcie odprawy online
48 godzin przed godziną wylotu* 3 godziny przed godziną wylotu

* 30 dni przed wylotem w przypadku wykupienia rezerwacji miejsca.

Uwaga! Po zamknięciu odprawy przez linie nie można się już odprawić, nawet na lotnisku!

Jakie dane należy podać podczas dokonywania odprawy online?

Linie lotnicze Wizz Air wymagają podania szczegółowych danych, by wygenerować kartę pokładową i tym samym przypisać pasażerowi jego miejsce w samolocie. Wśród wspomnianych danych znajdują się:

  • data urodzenia,
  • narodowość,
  • typ dokumentu (dowód osobisty lub paszport),
  • numer i seria dokumentu,
  • państwo, w którym wydano dokument,
  • data wydania i ważności dokumentu.

Uwaga! Zakres danych może zmieniać się w zależności od trasy i przepisów wjazdowych kraju przylotu.
Dokument, którego dane zostały podane w trakcie odprawy online należy zabrać ze sobą na lotnisko i pokazać w trakcie boardingu.

Kiedy klient eSky otrzymuje kartę pokładową Wizz Air?

Klienci eSky z wykupioną usługą Odprawa online mogą podać dane potrzebne do odprawy przed uruchomieniem jej przez linię. W tym przypadku mogą to zrobić tuż po otrzymaniu od eSky maila z linkiem do bezpiecznego formularza, przez który mogą podać swoje dane. W momencie uruchomienia odprawy niezwłocznie przeprowadzimy w imieniu pasażera cały proces i prześlemy mu na podany adres mailowy wygenerowane karty do wydrukowania.

Klienci eSky, którzy nie wykupią wspomnianej usługi otrzymają w momencie uruchomienia odprawy link do formularza na stronie linii i wypełniają go. Następnie otrzymują wygenerowane karty, które należy wydrukować przed pojawieniem się na lotnisku.

Czynność Wykupiona usługa Odprawa online Brak wykupionej usługi Odprawa online
Otrzymanie linku do formularza odprawy Po wykupieniu biletu W momencie uruchomienia odprawy
Wprowadzenie danych W dowolnym momencie (nie później niż na 3 godziny przed wylotem!) Od 48 godzin do 3 godzin przed wylotem
Otrzymanie karty pokładowej Od 48 do 8 godzin przed wylotem* Po samodzielnym przeprowadzeniu odprawy
Druk karty Obowiązkowy Obowiązkowy

* Poza przypadkami, gdy pasażer przekazał dane do odprawy później niż na 8 godzin przez wylotem!

Usługę Odprawa online można wykupić w trakcie rezerwacji biletu.

Brak karty na lotnisku w Wizz Air

W przypadku braku okazania karty pokładowej, pracownicy linii Wizz Air nie wpuszczą pasażera na pokład. Wówczas środki za niewykorzystany bilet zostaną zwrócone po potrąceniu opłat za usługi dodatkowe i opłaty za niewykorzystane miejsce - 80 EUR.

Uwaga! Odprawa online jest niedostępna dla lotów z następujących lotnisk:

  • Dubaj (jedynie loty do Budapesztu),
  • Korfu,
  • Palma de Mallorca,
  • Tirana (jedynie loty do Budapesztu),
  • Saragossa,
  • Moskwa,
  • Marrakesz-Menara.

W tym przypadku przeprowadzana jest bezpłatna odprawa na lotnisku, na którą najlepiej stawić się na 2 godziny przed planowanym wylotem.

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.

Zainteresował Cię artykuł, ale potrzebujesz więcej informacji?
Dziękujemy za pomoc

Twoja opinia pomoże name tworzyć lepsze i bardziej dopasowane artykuły.

Chwilowo nie mogliśmy przesłać Twoich sugestii

Wyślij ponownie lub spróbuj później.